Goodiebags; een hoop papierwerk

Sinds de oprichting van goodiebags.nl hebben we maar één missie: de mooiste goodiebags verzorgen voor de leukste events in Nederland en België (en ver daarbuiten)! In 1997 was onze oprichter, Rogier Berlips, dankzij het winnen van een prijsvraag, aanwezig op zijn allereerste filmpremière. Het betrof de film “The Saint”, met in de hoofdrol Val Kilmer, die zelf ook aanwezig was op deze avond. Na het bijwonen van de after-party in Club Escape, kreeg Rogier bij het verlaten een tasje in zijn handen gedrukt. Toen hij vroeg wat dat was, werd er geantwoord: “Een goodiebag!”. Als echte film-gek, wist hij meteen wat dat betekende. Hij was op zijn eerste filmpremière, mét aanwezigheid van een grote Hollywod acteur, en nu ontving hij ook nog eens zijn eerste goodiebag! Zijn hart bonsde, en eenmaal buiten kon hij niet wachten om te kijken wat erin zat… Zijn enthousiasme werd echter gelijk de kop ingedrukt toen hij erachter kwam dat er van goodies maar weinig sprake was. Het enige van waarde in de tas, was een cd-single met de titel-song uit de film. Daarnaast een balpen van tv-zender Veronica, een Veronica tv-gids van een week oud, met daarin een artikel over “The Saint”, plus een berg flyers en folders van sponsoren en lokale ondernemers.

“Als ik deze goodiebag had samengesteld had ik dat honderd keer beter gedaan”, dacht hij. Niet beseffende dat hij 13 jaar later een bedrijf zou oprichten dat zich precies op dat vlak zou specialiseren! Inmiddels zijn we bijna 15 jaar verder, sinds de oprichting, en hebben we al meer dan vijftig (!!) filmpremières voorzien van onze goodiebags. En we zijn er trots op om te zeggen dat we het elke keer vele malen beter hebben gedaan dan die bewuste avond in 1997!

Goodiebag Goodiebags Samenstellen Goodybag Goodybags Goodie-bags Goodie-bag

Wars van flyers en folders

Goodiebags; de naam zegt het al. Goodies! Dan wil je natuurlijk niet een tas vol papierwerk, als flyers en folders. En dat is precies waar wij dan ook wars van zijn. In onze goodiebags vindt je alleen maar echte goodies! Geen kortingsbonnen of pasjes met 10% korting op je eerste online bestelling. Geen papierwerk van lokale ondernemers of stickers van populaire merken.

Onze ervaring (en gerichte marktonderzoek) heeft ons geleerd dat mensen die ‘goodiebags’ ontvangen met een hoop papierwerk, deze papieren linea recta in de prullenbak dumpt, zonder ook maar te lezen wat erop staat.

Hoe bepaal ik wat er in mijn goodiebags zit?

Heel simpel: door ons precies te vertellen wat jij terug wilt zien in de ‘gift that keeps on giving’ die jij straks aan jouw gasten meegeeft!

Zit er dan helemaal geen papierwerk in de goodiebags van goodiebags.nl?

Natuurlijk komt het ‘wel eens’ voor dat er ook in onze goodiebags een flyer of folder zit. Maar wij hebben daar wel een paar regels voor:

• Ten eerste mogen er bij ons enkel flyers in de goodiebag zitten als deze gelinkt is aan één van de producten die ook daadwerkelijk in de goodiebag is opgenomen en daar naar refereert. Dus bijvoorbeeld een shampoo die in de goodiebag zit, waarbij de flyer informatie over dit product toelicht, zoals de ingrediënten en de verkooplocaties van dit product. Zodat, als men dit product waardeert, weet waar hij of zij een herhalingsaankoop kan doen.

• Ten tweede hanteren wij de regel van ‘dertig procent’. Als er zeven producten in de goodiebag zitten, mogen er niet meer dan drie flyers of folders in de goodiebags worden opgenomen. Zodoende is maximaal 30% van de inhoud papierwerk. Overigens halen we maar zelden onze max van dertig procent.

• Flyers en folders worden door ons nooit als product geteld! Als jij bij ons een goodiebag bestelt en wij stemmen met elkaar af dat er acht producten in de goodiebag komt, dan zullen we een flyer nooit als één product rekenen. Ook niet als deze een kortingscode bevat, en daarmee een bedrag vertegenwoordigd. De reden is simpel: de korting vertegenwoordigd pas een bedrag als deze flyer ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Zolang een flyer met kortingscode in de tas zit, en ongebruikt is/wordt, is de waarde niet van toepassing.

• Receptenkaart: wij hebben al meerdere keren food producten in onze goodiebags gehad, waarbij het merk een receptenkaart heeft toegevoegd met tips hoe je dit product in heerlijke gerechten kunt verwerken. Dit soort ‘papier acties’ moedigen wij alleen maar aan! Want het is super relevant en we hebben gemerkt dat dit soort toevoegingen ook zeer worden gewaardeerd door het publiek!

• Een magazine wordt pas in onze goodiebags opgenomen als er relevantie is. Zo hebben wij al eens foodmagazines en reismagazines in onze goodiebags gehad tijdens Ladies Night events, waarbij het thema van de film koken of reizen was.

En hoe zit het dan met ‘oude’ magazines?

Het komt inderdaad wel eens voor dat wij magazines in bijvoorbeeld onze Ladies Night goodiebags hebben gehad, die van enkele weken of soms enkele maanden geleden is. Dit doen wij alleen als het om magazines gaat waarbij de inhoud geen actuele artikelen bevat. Een goed voorbeeld zijn de titels: Psychologie Magazine, Yoga Magazine en Happinez magazine. Dit zijn allemaal tijdschriften met artikelen over ‘welzijn’ en kunnen het hele jaar door gelezen worden, zonder dat de inhoud van de tekst refereert aan een recente gebeurtenis.

Maar een Privé magazine of ander roddelblad zouden wij nooit aan onze inhoud toevoegen. Ook andere magazines die refereren naar recente gebeurtenissen of relaties van beroemdheden houden we ver buiten onze goodiebags.

Zo’n goodiebag wil ik ook voor mijn evenement..!

Vorige
Vorige

Hoe werkt een goodiebox?

Volgende
Volgende

Deelnemen aan goodiebags: Goed voor jouw merkidentiteit!